glutenfrivardag.blogg.se

2012-10-15
15:54:10

Välkommna :)
Hej! Jag heter Alexandra. Jag är elva år och jag kommer från Stockholm, jag har celjaki. Alltså jag är glutenintolerant :) 
 
Jag startade den här bloggen för jag själv tycker det finns för få gluten-bloggar (det är väl för ganska få är gluten) så jag vill inte att andra ska känna det! Jag kommer lägga ut recept osv :D
 
Om min sjukdom: 
Jag fick min diagnos våren 2007. Innan jag fick min diagnos trodde folk att jag var känslig mot mjölk. Men en morgon så var jag trött, kunde knappt stå, var blek. Jag vet inte så mycket mer av den tiden när jag mådde som sämst, även fast mamma har berättat historien om hur det gick till 100 gånger. Men först trodde dem på sjukhuset att jag hade diabetes. Så jag fick ha en sån där spruta i finget i några veckor.
Jag kommer ihåg att man fick ha önskedagarpå mitt dagis så jag valde att baka chokladtårta. Jag och min fröken gick och köpte ingridienser. Och dagen efter så fick jag veta att jag var gluten. Men min frökens sån var gluten så hon visste allt :) den dagen gick vi med i svenskaceljaki förbundet och vi fick massa majsbröd :P
 
Det var lite kort om mig :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: